nedjelja, 5. lipnja 2011.

Pariz...prvi dio!

Nije me bilo neko vrijeme, ali razlog nije lijenost (iako mi ni to nebi bilo strano :) ) već put u Pariz i sve ono što je tomu prethodilo.
uhvaćena duga u *Jardin du Carrousel*
10 godina, a možda i dulje sam sanjala o odlasku tamo, stvarala slike u glavi na temelju pročitanog o Parizu, zamišljala se kako plovim Seinom i promatram Pariz s Eiffelovog..jedem croissante, macaronse i ispijam kavu u nekom od njihovih šarmantnih kafića..

Ove godine se sve poklopilo da nije moglo bolje..
Smještaj smo imali besplatno osiguran jer smo išli kod frendice-od frendice-od frendice :) u stilu Couchsurfinga, u Pariz sam otišla s onim koga volim, u proljeće, kad kažu da je Pariz najljepši.

*Place des Vosges*
Vrijeme tamo nije moglo biti ljepše svih tih 7 dana koliko smo tamo bili...
Pariz je ispunio sva moja očekivanja - i više od toga. Digao je letvicu vrlo visoko, postavivši ogromne kriterije za sva moja buduća putovanja.

Sve one predrasude koje postoje o Parižanima - da ne žele pričati na engleskom sa turistima, da su bahati, neuljudni, umišljeni...ništa od toga ne stoji. Baš suprotno, toliko su spremni pomoći da su zaustavljali potpune neznance na ulici ako samo ne uspiju nešto objasniti, toliko su veseli, otvoreni, i susretljivi da smo se osjećali kao da smo doma..

Taj osjećaj je sigurno zaslužan što već sad planiramo sljedeći odlazak..

Zaljubila sam se u Pariz, njegove uske ulice pune života, raskošne i veličanstvene vrtove, u ljude pune života sa sjajnim osjećajem za modu, u njegove buvljake, čokolaterije i slastičarne, mekane kroasane koji se tope u ustima, u Montmartre i njegove skale, tržnice koje žive 100 na sat i na kojima se može naći apsolutno sve..od gotovih raviola i tortellina na štandu taljanske hrane, ručno rađenih sapuna, najrazličitijeg voća i povrća, nakita i palačinki punjenih kremom od kestena,,,


Zaljubila sam se u njihove fasade, pomno uređene, u smijeh koji odjekuje iz prepunih kafića i restorana tik uz cestu, u piknike na travi pred Eiffelovim i knjige nabacane zbrda-zdola u knjižarama u latinskoj četvrti.. u juhe iz tetrapaka koje su prefine, i njihove sireve - aromatične i punog okusa...u kolače koji izgledaju kao mini umjetnička djela, u štandove pored Seine, u Trocadero koji navečer oživi, u ''grad svjetla'' koji Pariz postaje kad padne mrak, i onaj u rano jutro kad se grad budi iz sna...
*Shakespeare and Company*
Zvučim fascinirano? Jesam. :)
Kako i ne bih bila kad sam 7 dana uživala kao nikad..ali priznajem..i noge su nas bolile jednako tako! Unatoč savršeno organiziranom Metro-u nismo se previše vozili, jer nisam htjela propustiti one male ulice, parkove i trgove koji nisu označeni u vodiču, a posebni su..

Tamo smo proslavili i rođendan moje snažnije i bolje polovice, uživajući u vožnji Seinom, obilasku Montmartrea koji je zaista čaroban i inspirativan, i na kraju danu uživali u jednako čarobnom i inspirativnom desertu! Dok njega ne iskemijam i ne napravim sigurna sam da neću mirno spavati :)
Crème brûlée u pozadini za slavljenika, a za mene krokant sa tri vrste čokolade : tamna, mliječna i bijela + blago kiselkasti coulis od malina i preljev od čokolade.

Vratila sam se doma sa nekoliko tisuća fotografijama, nekim kuhinjskim stvarčicama, začinima i knjigama...među kojima mi 1. mjesto definitivno zauzima Ladurée Sucre cookbook. 


Ali što je najbitnije, vratila sam se s inspiracijom, pa ovdje uskoro slijede brojni recepti nadahnuti Francuskom, primjerice za macarons, pain au chocolat, bretanjske palačinke od crne pšenice punjene slanim nadjevima...

*pogled na Île de la Cité sa Pont des Arts*

Ipak...znate što je najbolje?!
Vjerujem da vam je poznat onaj osjećaj kad duuuugo sanjate o nečemu, vjerujete kako ćete nešto vidjeti/učiniti/doživjeti, i onda kad se to zaista i dogodi ostane gorak okus u ustima jer...ste ipak očekivali da će to biti bolje.
E pa, sad nakon tjedan dana, kad su se dojmovi malo slegnuli, kad se buka pariškog metroa u mojim ušima stišala, i kad se boje postale manje intenzivne...mogu reći da je bilo još bolje nego što sam i u najluđim snovima mogla zamisliti! ..

Za ovaj put, Pariza ima sasvim dovoljno! O tome ću sigurno još koji put :) Ipak vam moram pokazati još carstva zvana *Pierre Herme* i *Ladurée*.

A sad! na red je došao jedan ultra jednostavan recept za laganu voćnu salatu! Idealna je za ljetne vruće dane koji nam slijede..

Sastojci :
  • jedan kiwi
  • polovica naranče
  • pet-šest jagoda
  • pola avokada
  • 10-ak badema
  • polovica jabuke
  • žličica ruma
  • sok od polovice limuna
  • žlica smeđeg šećera
Količine nisu strogo zadane, a voće kombinirajte ovisno o ukusu.

Bademe blanširajte i skinite im koru. Voće očistite, razrežite kako vam god padne na pamet i promiješajte sve zajedno.
U šalici izmiješajte žlicu smeđeg šećera, sok od polovice limuna i žličicu ruma te prelijte preko voća. Promiješajte dobro i uživajte u mirisima, okusima i bojama na tanjuru!
Po želji dodajte i malo mente!
Dragi moji, dobar vam tek, i do (skorog) čitanja! :)

Broj komentara: 5:

  1. Draga Moonea, potajno sam se nadala da ćeš i na blogu pisati o svom pariškom iskustvu. :) Fotke su ti divne i sve sam ih pogledala na fejsu u jednom dahu. Uživala sam i čitajući tvoj post, baš me uhvatila želja za putovanjem, već dugo nisam nigdje bila. :)
    Jako mi se sviđa i ova voćna salata, ona je definitivno idealna za ove vruće dane. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Moonea, predivno!! Hvala ti na svim dojmovima koje si nam prenijela, Pariz je zaista grad zaljubljenih! Sanjam o Parizu već par godina i nadam se da ću poput tebe uspjeti doživjeti njegovu ljepotu, s dragim, u proljeće... Voljela bi ostati i malo duže od 7 dana da isprobam sve te kafiće, slastičarne, da vidim Eiffelov toranj i danju i noću, da napravimo piknik na travi, da posjetimo umjetničku četvrt, da rickamo sir i pijuckamo crno vino, da se vozimo Seinom...
    Kakav predivan osjećaj se u meni već budi, a mogu samo zamisliti kako si ti uživala :)
    Salata ti je divna, ja isto dodam ili rum ili ekstrakt vanilije (nekad i naranče) u čisto voće - lijepo i osvježavajuće za ove dane koji nam dolaze :)
    Divne slike!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Fotke su prekrasne i drago mi je da ste ostvarili zelje... i posjetili Pariz u drustvu voljenog. Sjajna prica!
    Recept je super, dobra ideja za avokado, nisam ga probala u kombinaciji sa vocem. Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  4. Nevjerojatno.. prvo skuzim da smo slicne po izradi slastica, onda obje izadjemo u dotsu.. i sad skuzim da i ti imas Paris post.. :D samo ljetni post, dok je moj zimski.. šok.. :D

    OdgovoriIzbriši
  5. I SOOOOOO LOVE PARIS. Kad si jedan put tamo, i ako si taka osoba, onda imaš samo dvije opcije. Ili ga voliš ili ga mrziš.
    Ja...JA GA VOLIM. Želim tam živit kat ču biti veliki i močan :).
    Sada počinjem učiti francuski, koji mi je uvijek bio THE SEXIEST LANGUAGES in our universe. Volim francusku glasbu, filmove, volio bi i knjige, ako bi znao francusko. Jednog dana, jednog dana... ;)

    OdgovoriIzbriši