srijeda, 19. listopada 2011.

Juha od luka - hrana za utjehu.

Ovo je već treći put da počinjem pisati novi post i nadam se da će biti ''treća sreća''.
Prvo sam htjela pisati o čoko cupcakesima, ali nisam imala inspiraciju. Zatim mi je palo na pamet da bih mogla objaviti recept za domaći džem ali ne mogu naći recept.
za ovu juhu sam recept upravo napisala, fotografije su spremne, i bilo bi dobro objaviti post dok nisam negdje recept izgubila i dok još uvijek nešto inspiracije imam.

Cosmo  
Ovaj prošli tjedan bih što prije htjela ostaviti iza sebe. Da mogu,
izbrisala bih ga trajno iz svoje memorije...
Nisam dosad pisala o tome, i malo ljudi koji ovaj blog čitaju znaju koliko ja volim životinje. obožavam.
Ne mogu zamisliti svoj život bez svoje dvije mace koje me dočekuju na ulazu u stan, i koje mi čupkaju kosu prije spavanja. one su moji prijatelji, moja obitelj, moje veselje, moji psihijatri :)

  
Alba
Ali jednako kao što sam pružila dom njima,blesavom Cosmu i damici Albi , nastojim, kad mogu pronaći dom i onim siročićima na cesti...koji nemaju nikog svog. Dosad sam bila prilično uspješna u tome, ali me ovaj put priroda spriječila u mojim dobrim namjerama.  
Našla sam divne male mačiće, koje je netko bez imalo grižnje savjesti izbaciona cestu. Oni su bili nemoćni, preplašeni, a istovremeno silno željni pažnje, pitomi, razigrani..nadala sam se da ću im naći lijepi dom, i da će to biti priča sa sretnim krajem. Nažalost, protiv prirode se ne može.Virus je bio jači od njih, od mene i od veterinara...pomoći nije bilo. i prvi put sam iskusila kako je to kad ti živo biće umre na rukama. To me užasno pogodilo. Doslovno slomilo.
Trebalo mi je vremena da se oporavim, i iako je strašno teško razmišljati uopće o tome, tješi me to da ih sad više ništa ne boli, i da možda trčkaraju veseli u nekom mačjem raju.

 *** 
Moja taktika za oporavak od stresnih situacija je da zaokupim misli, zaposlim ruke i stvaram.
To i radim..naravno, razmišljam o receptima koje ću isprobavati, namirnicama koje ću kombinirati, mijesim, miješam, kuham.. i tako nekako je nastala i ova juha o kojoj je danas riječ.

Trebali su nam doći dragi prijatelji na večeru, i večer prije smo moja bolja polovica i ja, smišljali jelovnik. Htjela sam da sve bude iste tematike, a kuhinja kojoj ja ipak najviše naginjem i koju najviše volim je - francuska kuhinja :)
Nakon puno prijedoga i razmišljanja odlučili smo se za juhu od luka za predjelo, gratin dauphinois i piletinu u omotaču od gran padana, crnog sezama, oraha i badema za glavno jelo - uz  zelenu salatu sa kupusom, orasima, sezamom, sirom i croutonsima i crème brûlée za desert. tako je svaki slijed imao u sebi nešto francusko :) 


Sudeći po reakcijama i izrazima lica naših gostiju, večera je bila fina. 
I to je ono što me najviše veseli svaki put kad skuham nešto. 
Kad vidim da netko zaista uživa u jelu koje sam spremila..nema boljeg od toga! :)
 
Sastojci koji su vam potrebni za juhu su :

  • 500 – 700 grama žutog luka
  • 2 češnja češnjaka
  • 1 žlica gustina
  • 2 dcl bijelog vina
  • Svježi timijan
  • 7,5 dcl povrtnog temeljca
  • 2,5 dcl vode
  • Sol i papar
  • Malo kruha
  • Maslinovo ulje
  • 100 grama sira (gauda)  

Luk izrežite na ploške debele cca pola cm, zagrijte maslinovo ulje i stavite luk da se dinsta. 

Kad malo omekša posolite ga i nastavite dinstati još cca – 20 ak minuta.
Izrežite češnjak na veće komade i dodajte luku.
Kad češnjak i luk omekšaju podlijte bijelim vinom i pustite da kuha 5-10 minuta dok sav alkohol ne ispari.
Dodajte svježi timijan, popaprite, dodajte temeljac i vodu i smanjite vatru. 

Kuhajte još pola sata, i zatim sa štapnim mikserom izmiksajte luk dok se ne pretvori u kašu.
Pola dcl juhe dobro razmutite sa žlicom gustina i dodajte u juhu. Kuhati uz miješanje još 5 minuta. 

Kruh (najbolje bi bilo da je kruh star 1-2 dana) izrežite na kockice i popržite na tavi bez ulja.
Posipajte croutonse po juhi, naribajte sir po vrhu, zapecite u pećnici 5 minuta na 200°C i poslužite!


Bon Appétit! :)

Broj komentara: 19:

  1. Potpuno te razumijem, jer dijelimo istu ljubav prema mačkama. I tvoju tugu i tvoje veselje. Trenutno imam doma četiri mace i nema ljepšeg osjećaja nego kad vidim kako mi se vesele ujutro.

    Nisam pretjerani ljubitelj francuske kuhinje i spremam svega par jela, ali juhica izgleda jako primamljivo, sviđa mi se što je kratko zapečena kako bi se sir otopio.

    OdgovoriIzbriši
  2. Juha je prekrasna. Nedavno sam radila juhu od pečenog češnjaka i super je, još mi ostaje za isprobati ova krasna juha od luka. Obožavam životinje i neki dan sam udomila krasnog peseka :)

    OdgovoriIzbriši
  3. bravo Tamara :)
    tako je važno udomljavati pse. svijest o životinjama nam je na jako niskoj razini, dok sam radila u vrtiću pokušavala sam djeci usađivati ljubav, susojećanje i brigu prema životinjama ali ako je kućn odgoj suprotan tome - onda se malo može napraviti.

    Nadam se da će ti se juha svidjeti :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Juče sam baš pravila ovu supicu i super je!

    OdgovoriIzbriši
  5. I ja jako volim juhu od luka i često pravim najobičniju. Ne znam jesi li čitala kako je dobra u spriječavanju i liječenju osteoporoze? Naravno našla sam to u knjizi dr. Breussa:

    OdgovoriIzbriši
  6. Juhica izgleda prefino a o fotkama da ne govorim, divne su!

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Zaboravila sam ti napisati da imaš prekrasne mace, ne znam koja mi je ljepša!

    OdgovoriIzbriši
  8. Juhicu cu sigurno probati, krasno izgleda, a jako mi je zao zbog tvojih maca.....:(

    OdgovoriIzbriši
  9. već duže se spremam napraviti juhu od luka, pa samo nikako da dođe na red
    mačke i ja volim, trenutno imam samo jednog mačka ljenčinu :) kojeg obožavam

    OdgovoriIzbriši
  10. Tako mi je žao zbog maca, znam kako se lako čovijek veže uz životinje.
    Juhica krasno izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  11. Baš mi je zao zbog mačića... Juhica je sjajna, a cijeli meni zvuči kao najraskošni banket. Super!

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga Moonea,
    žao mi je za male mace. Znam kako je to....predobro znam.

    Izgleda,da smo vrlo vrlo slicni. I ja imam 2 svoji maci, blesavog Riu in damu Isu. I na tvojih fotkah pogledi mack su tako slični,da ne mogu verovat...:)
    Sad imam u varstvu jos jednog malog, koji če uskoro traziti novi dom - ne znam kako se kaze na hrvatskom jeziku ali mi privremeno posvajajmo mace koje su bolestne ili jih niko nece, pomažemo jim da ozdrave in onda jim trazimo nove dobre domove

    Ja sam potpuno blesava na mačke :), stvarno jih puno volim. I tako kao ti, ne mogu si zamisliti, da me ne bi dočekale kad dođem iz posla :) .

    Pozdrav,
    C&T
    p.s. Nikdje nisem našla tvoju e-mail adresu?

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala vam cure na lijepim i utješnim komentarima.
    Cinnamon and Thyme - ja isto uzimam tako mace s ceste, koje su bolesne, same, napuštene, liječim ih i tražim im dom :)
    sad je kod mene jedna maca bez očiju koja se kod mene udebljala, naučila se maziti, igrati i sad uskoro ide u novi lijepi dom :)
    ''potpuno blesava na mačke'' - ovo mi je super!!
    divno je to što radiš, znam kako ti je..nije to uvijek lako, oduzme mnogo vremena, ali isplati se :) svaka čast!

    inače, moj mail je :
    ana.surac@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  14. Znam koliko voliš životinje i koliko se strastveno boriš za njih. Jako mi je žao što su ti mačići na kraju ipak umrli. :(

    Što se juhe tiče obožavam je i ovo je jedno od onih jela koje baš često ponavljam. Moram priznati da u tvojoj izvedbi izgleda prekrasno. :)
    Nadam se da te ovako lijepa večera i druženje ipak malo oraspoložilo. :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Poznat mi je taj osjećaj, nama je prije par mjeseci mačak uginuo iako smo ga vozili na injekcije i davali mu lijekove i čak nam je veterinar rekao da će se izvući. Ali, kako ti kažeš, virus je bio jači. I prošle godine nam je uginula maca koja je imala tumor... Treba naći način da se s tim izađe na kraj, ja se teško nosim s takvim stvarima.
    Mi volimo mace, sada imamo tri, pazimo ih i mazimo:)
    Juha mi se sviđa. Inače ne jedem juhe, ne volim ih, non stop sam gladna kad ih pojedem, ali ta od luka i sira jebaš onako teška i fina - nju volim:)

    OdgovoriIzbriši
  16. mogu li i ja drugi put doć na večeru?!

    žao mi je mačića.... jednostavno ne razumijem kakav čovik može ostavit tako slatka stvorenja. A razumijem i onaj dio da su ti mace obitelj i psihijatar... ja to isto osjećam za svog psa. potpuno isto!

    OdgovoriIzbriši
  17. SEEEEEEEEEEEEXY!! Tako, više nema ništa da pristavim ;>

    OdgovoriIzbriši